W roku 2019 Luwr odwiedziło 9,6 miliona ludzi. To spadek w porównaniu z rekordowym rokiem 2018, kiedy frekwencja sięgnęła 10,2 miliona. Operator muzeum przyjął spadek frekwencji z zadowoleniem, jako że od pewnego czasu atrakcja była zdecydowanie przeludniona.
Jednym ze sposobem walki ze zbyt dużą frekwencją względem przepustowości muzeum jest zachęcanie odwiedzających do rezerwowania biletów online, szczególnie w miesiącach letnich. W czerwcu, lipcu i sierpniu udało się zmniejszyć frekwencję z miliona do 800,000 odwiedzających miesięcznie, co poprawiło doświadczenie. Połowa biletów zamówiona została online.
Dzięki temu, udało się określić maksymalną dzienną liczbę odwiedzających i skrócić czas oczekiwania na wejście do 30 minut. Zatem, jeśli odwiedzać Luwr – to teraz!
Opracowanie: Magazyn Atrakcje, styczeń 2020 r.