Immersyjność w branży atrakcji – trendy na sezon 2023

Coraz więcej atrakcji na świecie zwraca szczególną uwagę na immersyjność. Stale opracowując najbardziej innowacyjne i wciągające swoich gości w doznania i wrażenia atrakcje.

Parki rozrywki, muzea czy inne rodzaje atrakcji muszą oferować swoim gościom coś więcej niż tylko chwilę uwiecznioną na zdjęciu na Instagramie. Odwiedzający chcą teraz niejako zanurzyć się w ich świecie. Chcą zostać gwiazdami, częścią tej historii, a także chcą odgrywać aktywną rolę.

Parki rozrywki są z natury miejscami aktywnego wypoczynku, w których znajdują się szczegółowe tematyczne atrakcje i krainy. Ale duże, popularne parki takie jak: Disney czy Universal jeszcze bardziej ulepszają swoją ofertę i dodają do niej kolejną immersyjną warstwę wciągając w swoje historie turystów. Najczęściej używane narzędzia to: dźwięk, sztuczna inteligencja (AI) i mapping. ten rodzaj rozrywki jest popularny także w hotelach i muzeach.

Czym jest immersyjność? To coś „wciągającego” definiowanego jako „pozorne otaczanie publiczności, gracza itp., tak aby czuli się całkowicie w coś zaangażowani”.

Trendy na rok 2023:

  • Grywalizacja
  • Wciągające wrażenia oparte na Sztucznej Inteligencji
  • Immersja w teatrze
  • Podróżowanie w czasie
  • Przerażenie
  • Gwiazdy telewizji
  • Marki popularnych gier
  • Pejzaże dźwiękowe
  • Sztuka cyfrowa
  • Sztuka
  • immersja w nowych miejscach
  • Immersja w hotelach
  • Technologie doświadczalne

Zdjęcie: https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie-wektory/immersive/3

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email