Coraz więcej atrakcji na świecie zwraca szczególną uwagę na immersyjność. Stale opracowując najbardziej innowacyjne i wciągające swoich gości w doznania i wrażenia atrakcje.
Parki rozrywki, muzea czy inne rodzaje atrakcji muszą oferować swoim gościom coś więcej niż tylko chwilę uwiecznioną na zdjęciu na Instagramie. Odwiedzający chcą teraz niejako zanurzyć się w ich świecie. Chcą zostać gwiazdami, częścią tej historii, a także chcą odgrywać aktywną rolę.
Parki rozrywki są z natury miejscami aktywnego wypoczynku, w których znajdują się szczegółowe tematyczne atrakcje i krainy. Ale duże, popularne parki takie jak: Disney czy Universal jeszcze bardziej ulepszają swoją ofertę i dodają do niej kolejną immersyjną warstwę wciągając w swoje historie turystów. Najczęściej używane narzędzia to: dźwięk, sztuczna inteligencja (AI) i mapping. ten rodzaj rozrywki jest popularny także w hotelach i muzeach.
Czym jest immersyjność? To coś „wciągającego” definiowanego jako „pozorne otaczanie publiczności, gracza itp., tak aby czuli się całkowicie w coś zaangażowani”.
Trendy na rok 2023:
- Grywalizacja
- Wciągające wrażenia oparte na Sztucznej Inteligencji
- Immersja w teatrze
- Podróżowanie w czasie
- Przerażenie
- Gwiazdy telewizji
- Marki popularnych gier
- Pejzaże dźwiękowe
- Sztuka cyfrowa
- Sztuka
- immersja w nowych miejscach
- Immersja w hotelach
- Technologie doświadczalne
Zdjęcie: https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie-wektory/immersive/3