„Będziemy tworzyć historię” – więcej o największym parku rozrywki w Polsce

Konferencja prasowa Adventure World Warsaw już za nami, wciąż jednak nasuwa się parę pytań co do projektu. Magazyn Atrakcje pyta Sebastiana Barbasiewicza, członka zarządu Las Palm, jakie konsekwencje może mieć budowa parku.

A: Jak ta inwestycja może zmienić Polską gospodarkę i podejście do tego typu rozrywek?

SB: Ponieważ będzie to pierwszy na tak wielka skalę tematyczny park rozrywki w Polsce, będziemy de facto tworzyć historię tego rodzaju rozrywki w naszym kraju. Wiemy, że Polacy licznie i chętnie odwiedzają zagraniczne parki rozrywki w Europie, a ich liczba systematycznie i dynamicznie wzrasta każdego roku. W Polsce zauważalna jest rosnąca potrzeba zapewnienia rozrywki rodzinnej, taką chcemy zapewnić. Równocześnie, patrząc na przykład Holandii, kraju liczącego 18 milionów mieszkańców,w którym znajduje się kilkanaście parków rozrywki, wiemy, że w 40-milionowej Polsce projekty takie, jak Adventure World Warsaw mają ogromne perspektywy rozwoju. Dlatego nasze plany sięgają dalej niż otwarcie parku rozrywki w 2014 roku, choć oczywiście, będziemy uzależniać dalsze inwestycje od zainteresowania klientów i nasycenia rynku. Będziemy jednak pierwszym, największym parkiem rozrywki w Polsce, więc to my będziemy wyznaczać standardy (a będą one wysokie) do których będzie musiała dorównać ewentualna, późniejsza konkurencja.

Patrząc całościowo na możliwy wpływ tej inwestycji na polską gospodarkę, można wskazać potencjalne pozytywne skutki, jak wzrost liczby turystów przyjeżdzających do Polski, przede wszystkim z krajów sąsiedzkich, jak Czechy, Słowacja, Niemcy czy Ukraina. Adventure World Warsaw ma być w założeniu „destination park”, do którego klienci będą przyjeżdzać na dłużej niż jeden dzień. Sprzyjać będzie temu zarówno wielość atrakcji, jak i duża baza noclegowa w samym parku (dwa hotele oferujące łącznie 800 pokoi), a także doskonała lokalizacja parku pod kątem dojazdu (szybkie połączenie kolejowe, w prosty sposób można dotrzeć zarówno z zagranicy, jak i z kraju, samolotem, bądź samochodem). Park będzie zlokalizowany bezpośrednio przy zjeździe z autostrady A2.
A: Kto będzie zajmował się konsultacją polskich legend?

SB: W zespole AWW znajdują się naturalnie specjaliści z Polski, którzy wspierają proces konsultacji polskich legend.

A: Jakie atrakcje są przewidziane na okres zimowy?

SB: Park Adventure World Warsaw będzie całoroczny połączony z dwoma hotelami, natomiast atrakcje znajdujące się na powietrzu będą czynne od kwietnia do listopada. W okresie zimowym, dostępne będą różne atrakcje zadaszone, takie jak interaktywne place zabaw dla dzieci, interaktywne kina 4 i 5D, rodzinne widowiska typu „dinner show”, „arcades i dark rides” z zapierającymi dech w piersi symulatorami i zabawami zręcznościowymi, kluby, restauracje i sklepy oraz Park Wodny z kilkunastoma atrakcjami wodnymi. Każda z atrakcji to również wspaniała historia i tematyka otaczająca uczestników rozrywki wprowadzająca w niepowtarzalny klimat zabawy.

A: Jak władze miasta poradzą sobie z hałasem i tłumami odwiedzających?

SB: Właśnie ze względu na znakomitą lokalizację, dobrą komunikację drogową i kolejową to Grodzisk Mazowiecki został wybrany na idealne miejsce pod inwestycję AWW. Lokalizacja AWW znajduje się w specjalnej strefie rozwoju miasta Grodzisk Mazowiecki przeznaczonej pod inwestycje stanowiącej ok. 1000ha. Miejsce powstania obiektu jest oddalone od miasta o kilka kilometrów, znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie budowanej autostrady A2, z której będzie można bezpośrednio dostać się na teren obiektu. Kwestie dot. hałasu i przepustowości są elementem właściwych analiz prowadzonych przez specjalistów urzędów centralnych, władz miasta i inwestora, tak jak i każda inna inwestycja tak również projekt AWW wymaga dostosowania do spełnienia obowiązujących norm. Kwestię przepustowości lokalnej infrastruktury drogowej w stosunku do planowanej liczby odwiedzających badamy bardzo dokładnie we współpracy z firmą Tebodin mającej wieloletnie doświadczenie w projektowaniu dróg i zarządzaniu projektami dot. infrastruktury drogowej.

Dzięki nowemu parkowi rozrywki nasz kraj nie tylko może przekonać do siebie samych Polaków urozmacając ich życie o bogaty wachlarz rozrywek, ale ma też szansę na wielką promocję za granicą. Być może ta inwestycja wprawi w ruch zastygły wcześniej biznes rozrywkowy w Polsce i stanie się kamieniem milowym w budowaniu parków rodzinnych o najwyższym standardzie.

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email