Ożywić galerie handlowe

W trakcie pandemii wielkie galerie i pasaże handlowe świeciły pustkami. Wiele sklepów musiało się zamknąć, a w niektórych halach nadal widnieją puste, niewynajęte witryny. Właściciele galerii szukają nowych rozwiązań na to, jak przyciągnąć klientów, a tym samym najemców powierzchni handlowych.

Jeszcze przed pandemią sklepy stacjonarne i galerie handlowe zaczęły doświadczać problemów z ilością klientów. Szybko rozwijające się sklepy internetowe oferują niższe ceny i większy asortyment, co powoduje, że nie brakuje chętnych do wirtualnych zakupów. Sklepy stacjonarne odwiedzane są coraz rzadziej.

Czas na zmiany

Co więc zrobić, żeby przyciągnąć ponownie klientów? Zmienić model działalności. Coraz więcej centrów handlowych oprócz zakupów oferuje także dostęp do siłowni, barów, kina czy innych form rozrywki. W niektórych miejscach nawet 20 % powierzchni zajmuje sektor rozrywki i gastronomia.

Z pomocą mogą przyjść także nowoczesne symulatory sportowe, pokoje zagadek, trampoliny czy areny laserowe. Ważne, żeby były odpowiednio dobrane do potencjalnych klientów.

W sobotę koncert, w niedzielę turniej siatkówki

Innym pomysłem na wykorzystanie przestrzeni galerii handlowych jest organizacja wydarzeń. Warszawska Arkadia, razem z dwudziestoma innymi centrami handlowymi, w 2021 r. transmitowała koncert Lady Gagi z Tonym Bennettem. To wyjątkowe wydarzenie zachęciło tłumy do odwiedzenia galerii. W łódzkiej Manufakturze regularnie odbywają się turnieje rugby, siatkówki plażowej czy tańca. W wakacje można odpocząć na plaży, a zimą poszaleć na łyżwach, dzięki czemu centrum może liczyć na stały przypływ klientów.

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email