KidZania – światowe imperium rozrywki dziecięcej

Centra nauki dla najmłodszych to trend dość młody na światowym rynku. Jego głównym propagatorem oraz potentatem jest meksykańska marka KidZania, która w błyskawicznym tempie opanowała światowy rynek centrów nauki przez zabawę dla najmłodszych. Każdy obiekt KidZania to replika prawdziwego miasta dostosowana do rozmiarów dziecięcych. Znajdują się tam budynki, sklepy, teatry, a także pojazdy oraz ulice. W miastach tych dzieci mają szansę poznać życie dorosłych, przekonać się o wartości pieniądza i pracy wykonując jeden z ponad 70 zawodów. Projekt KidZania został stworzony i opracowany przez meksykańskiego przedsiębiorcę Xaviera Lópeza Ancona ,KidZania CEO. Pierwszy obiekt marki KidZania został otwarty we wrześniu 1999 roku w Santa Fe Shopping Mall w Maksyku i został nazwany La Ciudad de los Ninos- Miasto Dzieci. W pierwszym pełnym roku działalności frekwencja obiektu oscylowała na poziomie 800.000 odwiedzających, oraz średnią podobną liczbę dla każdego roku, wahając się na 750.000 osób w najniższym i około 840.000 w najwyższym . W 2005 roku, plany ekspansji marki spowodowały otwarcie KidZania Monterrey, w północnej części miasta Monterrey w Meksyku. Po otwarciu KidZania znany weteran branży rozrywkowej lobbysta Andrew Darrow zaczął prowadzić intensywną kampanię w celu zidentyfikoania najbardziej wykwalifikowanych franczyzobiorców oraz zawarcia umowy z nimi. Tak powstała sieć ośrodków KidZania na całym świecie. Po intensywnej kampanii marketingowej w czerwcu 2008 r., nazwa ewoluowała z KidZania La Ciudad de los Niño na KidZania Santa Fe i KidZania Mexico City. W tej chwili istnieje 10 lokalizacji obiektów marki Kidzania. Największe z nich to:
· KidZania La Ciudad de los Niño ( z roczną frekwencją ok. 750 tys. osób),
· KidZania Monterrey (z roczną frekwencją ok. 400 tys. osób),
· KidZania Tokio (z roczną frekwencją ok. 900 tys. osób),
· KidZania Jakarta,
· KidZania Koshien,
· KidZania Lizbona,
· KidZania Dubaj,
· KidZania Seul.

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email