Co w branży rozrywki piszczy – trendy dla nowej dekady

Wraz z nadejściem końca dekady, warto przyjrzeć się bliżej nadchodzącym nowym trendom, które mają za zadanie zmienić oblicze branży rozrywki. Jednym z głównych pretendentów do prekursora nadchodzących zmian jest trend polegający na integracji różnych technologii oraz wzrost znaczenia zjawiska Internetu Rzeczy.

Na co postawią parki w nadchodzącym dziesięcioleciu?

Po pierwsze, Internet Rzeczy. Zjawisko to ma całkowicie odmienić sposób doświadczania rozrywki przez odwiedzających i pozwolić operatorom na uzyskanie dogłębnego wglądu w to, co sprawia ich gościom największą frajdę, co się sprawdza, a co należałoby poprawić. Internet of Things pozwoli także zapanować nad sprzętem, przewidzieć konieczność napraw i dzięki temu drastycznie zmniejszyć ilość usterek, pozwalając na prewencję zamiast rozwiązywania problemów technicznych dopiero, kiedy te się pojawią.

Po drugie, wirtualni asystenci oraz materiały wideo. Rozwój technologii pozwalającej na świadczenie różnego rodzaju usług z wykorzystaniem wirtualnego asystenta to kwestia nadchodzącego roku. Należy pamiętać, że wirtualni asystenci tacy jak Siri, Alexa czy Asystent Google działają już i cieszą się dużą popularnością w prywatnych domach. Zatem to tylko kwestia czasu, kiedy podobne rozwiązania wprowadzone zostaną w parkach rozrywki.

Po trzecie, sztuczka inteligencja i rozpoznawanie twarzy. W dzisiejszych czasach nietrudno wyobrazić sobie system do rozpoznawania twarzy działający na bramkach prowadzących do parków rozrywki zamiast kas biletowych. Pierwszym parkiem tematycznym, który ma podobno wykorzystywać tę technologię, by zapobiegać kolejkom, przyspieszyć proces dostawania się na jego teren, a tym samym zwiększyć przepustowość ma być resort studia Universal w Pekinie.

Kolejnym rozwiązaniem wprowadzanym na szeroką skalę ma być ubieralna elektronika. Urządzenia typu zegarki czy opaski na rękę mają zastąpić bilety czy portfele gości, a przy okazji dostarczyć operatorom ważnych, wartościowych informacji na temat wyborów dokonywanych przez ich gości.

Możliwe też, że liczyć możemy na powrót okularów mixed reality („mieszanej rzeczywistości”) z wbudowanym interfejsem głosowym. Zwłaszcza, jeśli potwierdzą się informację, że wiodącym dostawcą w tej dziedzinie ma stać się Apple. Na popularności zyskają także aplikacje telefoniczne działające nie tylko jako przewodniki po parkach, lecz przede wszystkim jako narzędzia do angażowania odwiedzających w różnego rodzaju aktywności.

I wreszcie – personalizacja przede wszystkim. Sektor parków rozrywki skupi się w tym roku przede wszystkim na zwiększenie skuteczności personalizacji doświadczeń, jakie proponują operatorzy, a także podpowiedzi wysyłanych do odwiedzających za pomocą aplikacji, SMSów lub ubieralnej elektroniki. Duży nacisk zostanie położony na poprawę korelacji danych, dzięki czemu personalizacja będzie oparta na najnowszej aktywności danej osoby w parku, lub nawet aktywności widocznej na jej profilach w mediach społecznościowych.

Wygląda na to, że branża zdecydowanym krokiem wchodzi jeszcze głębiej w świat nowych technologii, zatem jest na co czekać i co obserwować

Opracowanie: Magazyn Atrakcje, styczeń 2020 r. .

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email