Strategie By Wygrywać Więcej – konferencja operatorów czasu wolnego „Vision XS 2012”

Już po raz ósmy, 28. czerwca tego roku odbędzie się konferencja operatorów branży czasu wolnego „Vision XS”.  W malowniczym Latimer Place w hrabstwie Buckingham przedstawiciele tego sektora spotkają się, by wymienić się swoimi doświadczeniami oraz wzbogacić swoją ofertę. Założenia tego spotkania przybliży czytelnikom Magazynu Atrakcje pani Anna Karteczka, kierownik d/s rozwoju w firmie Vision XS.

Magazyn Atrakcje: Do kogo skierowana jest konferencja „The Leisure Operators’ Conference Vision XS 2012”?

Anna Karteczka: Konferencja skierowana jest głównie do właścicieli, kadry zarządzającej i przedstawicieli szeroko pojętych atrakcji; obiektów, gdzie odwiedzający wystawiony jest na pewien rodzaj doświadczenia, takich jak: parki rozrywki, parki rodzinne, ogrody botaniczno-zooologiczne, muzea, kina, wystawy i galerie sztuki, hotele, lotniska, parki wodne, obiekty sportowo-kulturalne oraz igrzyska, zawody sportowe, wystawy tematyczne itp.

Tematem przewodnim konferencji jest hasło „Strategies to Win More” („Strategie By Wygrywać Więcej”- przyp.tłum.). Jak należy je rozumieć?

Temat wiodący konferencji skupia się wokół zagadnień ulepszenia tzw. „real experience” (prawdziwego doświadczenia, przyp.tłum.), które dodaje zasadniczej wartości atrakcji, w związku z czym odwiedzający powracają częściej, w większej liczbie i na dłużej, dzięki czemu biznes wygrywa podwójnie. Ponadto uczestnicy konferencji dowiedzą się o najnowszych wypracowanymi strategiach marketingowych, ustalaniem ceny, mając możliwość porównywania własnego biznesu na tle standardów europejskich oraz  wymiany opinii i problemów z kolegami z branży.

Które elementy konferencji są pani zdaniem najbardziej interesujące dla uczestników?

Konferencja Vision XS cieszy się swoim powodzeniem głównie ze względu na trzy czynniki. Po pierwsze jest miejscem „networkingu w branży”. Corocznie odwiedza nas około 150 przedstawicieli szeroko rozumianej branży atrakcji. Słynie także z części nieformalnej, jako doskonalej zabawy połączonej z nauka nowych trendów. I oczywiście najważniejsze – znamienici goście przemawiający na konferencji.

W tym roku swoja obecnością zaszczyci nas Joseph Pine II, autor „Experience Economy” („Ekonomia Doświadczeń”), nowej teorii doświadczenia i emocji rozwijającej się i znajdującej powszechne uznanie oraz zastosowanie, także wśród atrakcji. Ponadto usłyszymy  przedstawicieli branży. Nie zabraknie także przedstawicieli Vision XS podejmujących tematykę komunikacji/przekazu informacji z punktu widzenia psychologicznego i wzorców ekonomicznych w branży. Każdy delegat będzie mógł zobaczyć nowe technologie dla atrakcji i w rezultacie wyjść bogatszy o wiedzę teoretyczna, ale co najważniejsze, z praktycznymi wskazówkami i gotowymi receptami na sukces swojej organizacji!

Jakiego typu firmy biorą udział w konferencji?

Z punktu widzenia przemawiających, konferencja zdominowana jest w tym roku przez specjalistów z branży ds. marketingu, licencji IP, modeli ceny, psychologii doświadczenia, budowania marki, wpływu doświadczenia na kształt produktu oraz przedstawicieli atrakcji, którzy zaprezentują przykłady z życia wzięte. Konferencja ma charakter międzynarodowy, stąd przedstawiciele różnych atrakcji, głównie z Wielkiej Brytanii i Europy, ale też z USA, Australii i Afryki.

Konferencję organizuje firma Vision XS. Czy może Pani przybliżyć naszym czytelnikom czym się ona zajmuje? Jakie projekty są przez nią prowadzone oraz jacy klienci jak dotąd mieli okazję korzystać z jej usług?

Vision XS jest innowacyjna firma pomagająca operatorom atrakcji w budowaniu koncepcji doświadczenia, w oparciu o to co będzie atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Ponadto wykonujemy plany wykonalności, zagospodarowania przestrzennego, biznes plany, strategie rozwoju krótko- i długoterminowego. Specjalizujemy się także w trackingu, czyli w analizowaniu zachowania klienta w obiekcie, co pomaga ustalić, gdzie umieścić najważniejsze atrakcje, kiosk, kafejkę, toalety itp.  Pomagamy również zanalizować dostępność i liczbę potencjalnych odbiorców, co pozwala uniknąć ryzyka i rozczarowania co do liczby odwiedzających.

Podsumowując, Vision XS profesjonalnie oszacowuje ryzyko i zyski przedsięwzięcia, biorąc pod uwagę 3 modele: finansowy, rynkowy i psychologiczny. Do naszych klientów zaliczamy zarówno małe przedsięwzięcia, tj. Arabian Show w Dubaju, York Maze w Wielkiej Brytanii, Table Mountain Cableway w RPA, jak i wielomilionowe projekty, jak Floriade 2012 w Holandii, lub Universal Studios w Dubaju. Są wśród nich firmy, które dopiero zaczynają na rynku, tj. Bluckebury Farm Park w Wielkiej Brytanii, jak i równiez znaczący gracze w świecie kultury, rozrywki i atrakcji, tj. Six Flags, London Olympic 2012, American Museum of Natural History, Zoo Hannover, Ushaka Marine World, itp. Więcej informacji na temat firmy znajdziecie Państwo na www.visionxs.co.uk.

Dziękujemy bardzo za rozmowę.

Rozmawiał Jacek Fortuniak

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email