Nick Varney- nowy król branży parków tematycznych o projekcie LEGOLANDu na Florydzie, cz.1

Wybrane fragmenty z wywiadu dla Park World. Więcej na stronie www.parkworld-online.com oraz na www.atrakcje-marekpisarski.pl

 

 

 

Dwadzieścia lat po wejściu do branży tematycznych parków rozrywki i objęciu stanowiska dyrektora marketingu w Alton Towers, Nick Varney jest obecnie dyrektorem naczelnym jednego z największych operatorów na świecie, drugiego po Disneyu. Po wykupieniu w 1999 r. Vardon Attractions, wraz ze swoim zespołem stworzył Merlin Entertainmenmt Group. Sześć lat później stworzył prywatny fundusz inwestycyjny Blackstone dla przeprowadzenia śmiałej inwestycji w parki LEGOLAND, a potem w Gardaland we Włoszech i Tussauds Group w 2006/7. Od tego czasu Merlin rośnie w siłę dzięki stałemu programowi nowych otwarć, przejęć i partnerstwa, a teraz może się poszczycić 80 atrakcjami w 17 krajach na czterech kontynentach. Kluczem do wzrostu firmy jest rozwijanie własnych ośrodków parków tematycznych, otwieranie nowych parków LEGOLAND i promowanie „okrętów flagowych” jak Sea Life, Madamme Tussauds, LEGOLAND Discovery Centre, The Eye i The Dungeons – często działających razem, w jednej lokalizacji. Owen Ralph rozmawia z Nikiem Varney’em z okazji świętowania przez Merlin otwarcia swojego nowego największego parku tematycznego LEGOLAND Florida.

Dlaczego zdecydował Pan otworzyć LEGOLAND Florida w Winter Haven, gdzie wcześniej znajdowały się Cypress Gardens?

LEGOLAND w USA rozwija się dynamicznie, tak jak generalnie nasz biznes, chcieliśmy zatem być na Florydzie, która jest największym rynkiem parków tematycznych na Ziemi. Szczerze mówiąc teraz idealnie byłoby wkroczyć z impetem do Orlando. Problem z tym miejscem jest taki, że trzeba uzyskać pozwolenie na jego zamianę w park tematyczny. Jako, że będzie budowany od zera, prawdopodobnie trzeba będzie wydać 300 milinów dolarów (czyli tyle, ile wydaje się w Malezji), aby zamienić to miejsce w park LEGOLAND na najwyższym poziomie.

Jeśli chodzi o to, co udało się nam zdziałać w Winter Haven, to nabyliśmy to miejsce z już istniejącą infrastrukturą oraz zezwoleniami, po czym ponownie otworzyliśmy je dwa lata później pod szyldem LEGOLAND Florida. Poprzedni właściciele zdążyli już zainwestować miliony w infrastrukturę, brakowało im jednak rozpoznawalnej marki- Cypress Gardens nie miało odpowiedniej siły przebicia by poradzić sobie na tym rynku. Z drugiej strony LEGOLAND to marka rozpoznawalna w skali globalnej, w wyjątkowy sposób skierowana do rodzin z małymi dziećmi.

Nikt nie będzie zwiedzać LEGOLAND Florida nie mając w głowie, że to międzynarodowy park tematyczny najwyższej klasy, na równi z Disneylandem, SeaWorld i Universalem. Wkomponowanie wszystkich charakterystycznych dla LEGOLAND elementów w to, co już tam zastaliśmy- w infrastrukturę, ogrody botaniczne i okolicę brzegu jeziora – pozwoliło nam stworzyć niekwestionowanie najcudowniejszy LEGOLAND dotąd wybudowany. Spróbujcie tylko przejść się po tym parku i choć raz nie pomyśleć, że zainwestowaliśmy w niego co najmniej 500 mln $ (…).

Więcej już wkrótce!

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email